Deadlines

Deadlines, you hate them or you love them!
Ik heb een haat-liefde verhouding met deadlines.

Deadlines zorgen ervoor dat ik aan het werk ga. En dan ook echt aan het werk. Met name de harde deadlines zijn voor mij een stok achter de deur. Onder druk presteer ik het beste, dat is mijn hele leven al zo en nu nog steeds.
Als ik het zo zie zijn deadlines fijne richtlijnen waar je je aan moet houden en zetten ze je aan het werk.
Anderzijds is daar nog de donkere zijde van deadlines; het missen ervan! Het missen van deadlines kan op iedere manier gebeuren. Zo zijn er mensen die laks zijn en de deadlines onderschatten of niet zo nauw nemen. Erg vervelend als je met zulke mensen moet samenwerken. Maar er zijn meer manieren om een deadline te missen, denk aan verwarring in de deadline data of aan crashende en lege laptops!

Boekverslagen, werkstukken en leerwerk; ik begon aan allemaal zo kort mogelijk voor de inleverdatum. Ook nu tijdens mijn opleiding komt het er nog vaak op neer dat ik vlak voor een deadline dag en nacht aan het werk ben om iets af te krijgen.

Nu hoor ik je denken als ouder; Daar krijg je toch de griebels van! Begin toch eens wat eerder!, als docent; Typisch studenten, daar komen de gemiste deadline mails weer! en als medestudent;Herkenbaar!
Of misschien bent u nu als eventueel stage bedrijf waarbij ik gesolliciteerd heb dit aan het lezen en denkt u;die moeten we niet hebben, die kan niet met deadlines omgaan! Maar wacht even met oordelen!

Nu ik dit schrijf zit ik in de trein naar huis. De tentamen weken zitten erop voor mij en alle deadlines zijn geweest. De afgelopen weken heb ik meer dan anders tot diep in de nacht aan verslagen gewerkt en lukte het een aantal keer niet om de deadline te halen. Nu kan ik het erop gooien dat er verwarring was over de deadline, of dat ik in de trein zit met een lege laptop. Het zijn echte verhalen en echt heel vervelend als je wel graag je verslag wilt inleveren en je je best er voor doet. Toch is er maar 1 factor die dit allemaal had kunnen voorkomen en dat ben ik zelf!

Met het oog op het stage lopen, dat ik volgend schooljaar in de planning heb staan, ben ik mij er tegenwoordig meer en meer van bewust dat ik serieuzer aan de slag moet gaan met onder andere deadlines en dit ga ik dan ook doen!

Ik ben Carlijn en ik leer graag van mijn fouten en van opbouwende kritiek! Deadines, geen probleem!

1 thoughts on “Deadlines

Plaats een reactie